شناسه : 25801
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

افزایش ۹ درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه/ امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مجموعه سرقت‌های گزارش شده طی ۱۰ ماه سپری شده از سال را ۲۸ هزار و ۵۹۴ مورد اعلام کرد و گفت: آمار سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس، سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع اصحاب رسانه وظیفه نیروی انتظامی را در قالب نظم‌بخشی و نظارت بر اجرای قانون عنوان کرد و اظهار داشت: نظم، انضباط و امنیت محصول یک کار جمعی است که همراهی و همکاری مردم را در کنار وظایف پلیس، می‌طلبد.

وی مجموعه سرقت‌های گزارش شده طی ۱۰ ماه سپری شده از سال را ۲۸ هزار و ۵۹۴ مورد عنوان کرد و گفت: در زمینه سرقت‌های مهم و خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد و سرقت‌های خرد ۱۵ درصد افزایش داشته که در مجموع ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۸۰ درصد از کل سرقت‌های استان در شهر کرمانشاه بوده،که ۱۷ هزار سرقت معادل ۶۰ درصد سرقت‌ها کشف شده که رتبه دوزادهم کشوری را داریم.

وی سرقت را یکی از مولفه‌های ارزیابی امنیت اجتماعی دانست و گفت: دلایل مختلفی سبب وقوع سرقت‌ می‌شود، درصد زیادی از سارقان بیکار هستند، تورم، گرانی و آسیب‌های اجتماعی در وقوع جرم موثر است.

جاویدان میزان مجازات‌های قانونی را برای برخورد با سارقان متناسب با جرم آن‌ها ندانست و خواستار تشدید مجازات برای سارقان شد تا از وقوع مجدد جرم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح برخورد با ارزال و اوباش از ۲۳ مردادماه امسال، گفت: خط قرمز ما برخورد با اوباش‌گران و عربده‌کشانی است که به امنیت و آرامش مردم خدشه وارد می‌کنند، تعداد زیادی از این افراد در قالب اجرای همین طرح هم اکنون در زندان هستند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.