شناسه : 25802
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

افزایش نگرانی از آغاز موج چهارم کرونا در کرمانشاه/ وضعیت بیماری خطرناک‌تر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به جهش‌های ایجاد شده در ویروس در موج چهارم با بیماری خطرناک‌تر و با قدرت سرایت بیشتری مواجه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس ، محمود‌رضا مرادی امروز در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی به ۲ مورد فوتی با تشخیص قطعی کرونا طی شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون یک‌هزار و ۴۴۸ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: پس از گذراندن یک پیک شدید در کشور و استان، استان کرمانشاه یکی از استان‌های با شیوع بسیار بالا بود که با زحمات همکاران پرتلاش و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه و همراهی خوب مردم استان موفق به مهار بیماری شدیم و خوشبختانه مدتی شیوع بیماری کاهش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: اما به دلیل کاهش حساسیت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه در هفته گذشته سیر نزولی کووید در استان کاهش یافته در روزهای آینده شاهد افزایش صعودی بیماری و موارد ابتلا خواهیم بود.

مرادی تصریح کرد: با توجه به جهش‌هایی که در ویروس ایجاد شده ممکن است در موج چهارم بیماری خطرناک‌تر و مسری‌تر باشد بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار بندیم که وارد این مرحله نشویم.

وی افزود: در استان‌های مجاور ما از جمله ایلام، همدان، لرستان و کردستان نیز تعداد موارد بستری رو به افزایش است که زنگ خطر جدی برای ما محسوب می‌شود و باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه با دقت بیشتری صورت پذیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارها این است که اگر در مناطقی شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری بودیم، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به بهترین نحو صورت گیرد تا بیماری در همان منطقه مهار شود و به سایر مناطق و شهرها انتقال پیدا نکند.

وی با تاکید بر تدام نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌ها، گفت: پایش مستمر و رصد موارد مبتلا به بیماری کووید و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اند، جهت قطع زنجیره بیماری بسیار موثر خواهد بود.

مرادی افزود: فعالیت مراکز ۱۶ ساعته باید همچنان ادامه داشته باشد و همچنین تعداد تست رپید کووید و تست‌های تشخیصی سریع کرونا نیز باید افزایش یابد تا با شناسایی موارد قطعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قرنطینه آن‌ها زنجیره انتقال قطع شود.

این مسئول متذکر شد: مدیران شبکه در شهرستان‌ها در خصوص اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مقابله با کرونا به صورت فعال عمل کنند و در شهرستان‌های نزدیک به استان‌های مجاور در صورت بروز هرگونه تغییری در وضعیت شهرستان و افزایش تعداد موارد مبتلا باید با نظارت ویژه، بیماری کووید در آن شهرستان کنترل شود چرا که در غیر این صورت موجب اپیدمی در سایر شهرستان‌ها خواهد شد.  

وی وضعیت بیماری کووید را وضعیت بی‌ثبات و شکننده  عنوان کرد و افزود: مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حوزه معاونت غذا و دارو باید کیفیت ماسک‌ها را شدیدا کنترل و نظارت کافی در این زمینه صورت گیرد.

مرادی در پایان، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی پرسنل نجیب و ارزشمندی داریم و همواره قدردارن زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان هستیم، ما نمی‌توانیم این زحمات را جبران کنیم، اما در خصوص پرداخت به موقع کارانه‌ها و حق کارکنان پیگیری‌های لازم به شکل مستمر صورت می‌گیرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.