شناسه : 26135
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

«کرونا انگلیسی» در عروسی، ۱۰ مهمان کرمانشاهی را مبتلا کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۰ نفر در یکی از روستاهای استان کرمانشاه با شرکت در یک مراسم عروسی در یکی از شهرستان‌های استان لرستان به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به نقل از فارس، ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن ابراز نگرانی از افزایش ویروس جهش یافته انگلیسی در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون ۲۶ مورد کرونا انگلیسی در استان گزارش شده که با بررسی صورت گرفته ۲۵ مورد از آن ناشی از سفر یا پذیرش مهمان بوده است.

وی با تاکید بر خودداری از سفر و هرگونه دورهمی، گفت: تنها ۱۰ مورد از این تعداد مربوط به ساکنان یکی از روستاهای شهرستان صحنه بوده که در یک مراسم عروسی در یکی از شهرستان‌های لرستان شرکت کرده بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آلودگی پنج نفر از ساکنان شهرستان گیلانغرب به کرونای جهش یافته اشاره و بیان کرد: این تعداد هم پذیرای مهمانی از ماهشهر مبتلا به کرونای انگلیسی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی به شهرستان سرپل‌ذهاب هم رسیده است، گفت: 2 بیمار هم در این شهرستان که در یکی از کارخانه‌های ایلام مشغول به کار بوده، شناسایی شده‌اند.

شکیبا در پایان از مردم خواست با سفر، کرونای انگلیسی را به جان خود و مردم نیندازید و افزود: برای هیچگونه سفری برنامه‌ریزی نکنید و به هیچ وجه در مراسم جشن، عروسی و عزا شرکت نکنید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۳ شهرستان از خوزستان و شهرستان گچساران از کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز هستند.

مسافرت به مبدا یا مقصد شهرستان‌های نارنجی و قرمز با خودروی شخصی ممنوع است.

سفر از شهرستان‌های قرمز به مقصد سایر شهرها با اتوبوس، قطار و هواپیما فقط با ارایه نتیجه منفی تست کرونا مجاز است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.