شناسه : 26212
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

۷۹ درصد پرونده‌های معوق دادگستری کرمانشاه تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، از تعیین تکلیف ۷۹ درصد پرونده‌های معوق در دادگستری استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان برای تعیین تکلیف کردن پرونده‌های معوق که بیش از یک‌سال از تشکیل آن‌ها گذشته، اظهار داشت: ۷۹ درصد پرونده‌های معوق استان تا پایان بهمن سال گذشته به سرانجام رسیده و مابقی در اجرای احکام کیفری و مدنی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین براساس آمار معاونت آمار قوه قضائیه بیش از سه برابر میانگین کشوری در استان کرمانشاه کاهش موجودی پرونده داشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید براینکه  مدیریت پرونده‌های مهم موضوع بسیار مهمی برای دادگستری استان است، ادامه داد: ۱۰ درصد از پرونده‌های مطروحه دادگستری درجه اهمیت بالایی دارند که مربوط به جرائم خشن و مهم هستند.

وی با بیان اینکه اهتمام دستگاه قضایی استان بر مدیریت و رسیدگی سریع و قاطع به این نوع از پرونده‌هاست، اضافه کرد: پرونده‌های سرقت، قتل‌عمد، آدم ربایی، منازعات، قدرت‌نمایی با سلاح، قاچاق سلاح و کالا و مواد مخدر و جرایم علیه امنیت و ارزش‌های ملی و دینی عمده این پرونده‌ها را در بر می‌گیرد که سریع و قاطع به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.