شناسه : 26257
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

رکورد مرگ و میر کرونایی در کرمانشاه باز هم شکسته شد/ فوت ۱۴ نفر در یک روز

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه، از افزایش چشمگیر مرگ و میر کرونایی دراستان خبر داد و گفت: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته ۱۴ نفر با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از افزایش چشمگیر مرگ و میر کرونایی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه، ۱۴ نفر طی شبانه‌روز گذشته با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این آمار مرگ و میر در موج چهارم یک رکورد محسوب می‌شود؛ وقتی پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۶۰ درصد برسد مطمئنا به هیچ عنوان چرخه انتقال ویروس قابل کنترل نیست.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: معمولا موارد مرگ و میر به علت بیماری‌های تنفسی واگیردار مانند کووید ۱۹ دو تا سه هفته بعد از تماس‌های پرخطر خود را نشان می‌دهد، با انجام مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای عید نوروز، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آمار مرگ و میر بالا رفته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه خود به چرخه انتقال ویروس کمک کرده‌ایم و افراد زیادی درگیر شده‌اند، مطمئنا در هفته پیش‌رو آمار مرگ از این تعداد هم بالاتر خواهد رفت.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: قدرت انتقال ویروس خیلی بالا رفته، کوچکترین سهل‌انگاری در برابر این ویروس سرعت انتقال را بالا می‌برد اگر با دقت رعایت نکنیم، آمارها همچنان روندی صعودی خواهند داشت.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.