شناسه : 26761
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

سکوت در مقابل افزایش بی‌حساب و کتاب اجاره مسکن در کرمانشاه/ دستگاه‌های نظارتی ورود کنند

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه بی‌توجهی به کنترل بازار اجاره مسکن را تضییع حقوق عامه دانست و گفت: مسؤولان مرتبط باید قبل از شروع ایام خاص انعقاد قراردادهای اجاره، در این حوزه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه،رسول بهرامی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با انتقاد از افزایش اجاره‌بهای منازل، اظهار داشت: ایام تابستان فصل جابجایی مستاجرین و یا تمدید قراردادهای اجاره منزل است که متاسفانه هر سال در این ایام شاهد بی‌انضباطی‌های نامتعارفی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: این امر اسباب زحمت مردم عزیزمان را فراهم کرده و دهک‌های پایین جامعه را از حیث اقتصادی نیز با مشکلات متعدد مواجه کرده و در بسیاری از موارد اجاره منزل را برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه غیرممکن ساخته است.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با بیان این که قاعدتا قبل از شروع ایام خاص انعقاد قراردادهای اجاره باید مسؤولان مرتبط در این حوزه چاره‌اندیشی کنند و اقدامات پیشگیرانه را  برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به عمل آورند، افزود: متاسفانه مراجع ذی‌ربط این اقدامات را به موقع انجام نمی‌دهند و اسباب زحمت مردم فراهم می‌شود‌.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بی‌انضباطی قیمت‌گذاری در اجاره مسکن در سطح استان هستیم، اضافه کرد: مراجع ذی‌ربط و مسؤولان مرتبط در بخش‌های دولتی و همچنین تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر مسؤولان مرتبط به خاطر رفاه حال مردم و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی از شرایط بازار، بی‌انضباطی در قیمت‌های اجاره منزل در استان خاتمه دهند تا مردم و اقشار مستضعف جامعه در این اوضاع اقتصادی با مشقت‌های سنگین اجاره‌بها مواجه نشوند.

بهرامی‌پور با بیان اینکه بی‌توجهی به کنترل بازار اجاره مسکن بی‌شک منتج به تضییع حقوق عامه خواهد شد، افزود: چنانچه مسؤولان مرتبط این حوزه در انجام وظایف کوتاهی کنند و مرتکب ترک فعل شوند می‌طلبد که که دادستان محترم، پرتلاش و انقلابی استان کرمانشاه در مقام مدعی‌العموم  به ترک فعل مسئولان ورود کنند تا حقوق مردم در این بخش بیش از این تضییع نشود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.