شناسه : 26812
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

۸۵ درصد جرایم سایبری در کرمانشاه کشف شد/ کلاهبرداری در صدر جرایم اینترنتی

رئیس پلیس فتا کرمانشاه، از کشف ۸۵ درصد جرائم سایبری استان خبر داد و گفت: کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با ۴۲ درصد بیشترین جرایم سایبری در استان بوده است.

علی عباسی‌کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت استان از نظر جرائم سایبری، اظهار داشت: طی سال ۹۹ تقریبا بیش از ۹۵ درصد جرائم رایانه‌ای کشف شد و بیش از ۴ میلیارد تومان هم به حساب شکات و مالباختگان عودت داده شد.

وی ادامه داد: طی سه ماه اول سال ۱۴۰۰ شاهد رشد جرائم در حوزه‌های مختلف و کاهش در برخی حوزه‌ها از جمله کاهش برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی با وجود رمز دوم یک‌بار مصرف بودیم.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه، از کشف ۸۵ درصدی جرایم سایبری در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: در باب انواع کلاهبرداری به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی توسط کاربران شاهد افزایش بودیم. 

وی بیشترین تخلفات صورت گرفته را مربوط به جرائم کلاهبرداری با ۴۲ درصد عنوان کرد و افزود: مزاحمت اینترنتی با ۱۱ درصد، برداشت‌های اینترنتی با ۱۰ درصد و فروش اجناس ممنوعه و بحث کسب و کارها با ۶ درصد از جمله تخلفات قابل ذکر طی سه ماه نخست سال‌جاری است.

وی با اشاره به برخی از کلاهبرداری رایانه‌ای اتفاق افتاده در مدت مذکور، افزود: کشف کلاهبرداری با عنوان رسیدساز جعلی یکی از کلاهبرداری‌های کشف شده، بود به گونه‌ای فرد از طریق سایت دیوار اقدام به خرید کرده و رسید جعلی را در اختیار فروشنده قرار می‌داد و جنس را تحویل می‌گرفت در حالی که پولی به حساب آن واریز نشده بود.

دستگیری باند سه نفره پولشویی کلاهبردار تلفنی، دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای سایت دیوار، دستگیری جاعل اسناد و دستگیری کلاهبردارانی در بحث فروش وام‌های قرض‌الحسنه از دیگر اقدامات قابل ذکر پلیس فتای استان در سه ماه فصل بهار امسال بوده است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.