شناسه : 28762
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

نشست هیئت اندیشه  ورز سازمان  بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با حضور مسئولین  عالی قضایی  استان و مسئولین  بسیج  حقوق دانان شهرستان های استان برگزار شد.

نشست هیئت اندیشه  ورز سازمان  بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با حضور مسئولین  عالی قضایی  استان و مسئولین  بسیج  حقوق دانان شهرستان های استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه،در این نشست مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با تشریح گزارشی از اقدامات حقوق دانان بسیجی در سال گذشته اظهار داشت : بسیج حقوق دانان در سال قبل در سه عرصه جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد گام های موثری برداشته و خدمات قابل توجهی را ارئه نموده است. رسول بهرامی پور در ادامه افزود: به حمد خدا و با تلاش خستگی ناپذیر حقوق دانان بسیجی در سال 1401 نیز برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شدکه مهمترین آنها عبارتند از:
معرفی و الگو سازی از شهدای حقوق دان، گسترش کمی و کیفی و توانمند سازی گروه های جهادی حقوق دانان بسیجی جهت خدمات رسانی جهادی تخصصی به اقشار مختلف مردم، تقویت و توسعه جبهه حقوق دانان انقلابی، کمک به حل مسائل اولویت دار استان در عرصه های حقوقی و قضایی، کمک به رفع موانع حقوقی تولید ، تشکیل شوراهای صلح و سازش ،حمایت از شبکه حقوق دانان انقلابی فساد ستیز، استمرار پویش های نذر رهایی و طرح احرار و کمک به آزادسازی زندانیان،  مطالبه گری حقوق عامه ، تقویت و توسعه مراکز مشاوره های حقوقی در جهت کاهش پرونده های محاکم قضایی و سایر برنامه های تخصصی. 

۱
 بهرامی پور در ادامه از حضور مقتدرانه حقوق دانان بسیجی در زمینه های مطالبه گری حقوق عامه گفت و اظهار داشت: هرجا ترک فعل مدیران منتی به تضییع حقوق عامه شود به جد ورود خواهیم کرد و ضمن مطالبه گری از طریق دادستانی استان در مدار پیگیری قرار خواهد گرفت.
درادامه این نشست دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: یکی از رسالت های اساسی حقوق دانان بسیجی جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری در این خصوص به صراحت فرمودند. وی در ادامه راحت کردن زندگی برای مردم و دسترسی آسان مردم به مسولین قضایی را از اولویت های کاری دستگاه قضایی استان دانست و افزود:حقوق دانان بسیجی در این راستا می توانند خیلی کمک کار ما باشند و قطعا از نظرات و پیشنهادات تخصصی و کارشناسی حقوق دانان بسیجی استفاده خواهیم کرد.رییس کل دادگستری استان رفع موانع حقوقی تولید را از اولویت های دیگر دادگستری بیان کرد و افزود:  از کمک  های بسیج حقوق دانان در این حوزه بهره خواهیم گرفت.

۱
 همچنین دکتر شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نیز با اشاره به لزوم پیگیری حقوق عامه  اظهار داشت: دادستانی به عنوان مدعی العموم پیگیر حقوق مردم در همه بخش ها خواهد بود و در این راه از ظرفیت بسیج حقوق دانان استفاده خواهیم کرد. کرمی با بیان اینکه هرجا موضوعی در باب تضییع حقوق مردم یا ترک فعل  مدیران از سوی بسیج حقوق دانان به صورت مصداقی و راهکار عملی ارائه گردد به صورت ویژه در دستور پیگیری قرار خواهد گرفت، افزود: هر جایی مدیران و مسئولان در باب تضییع حقوق عامه از قوانین و مقررات تخطی نمایند با آنان برخورد خواهد شد. دادستان استان نیز از همه حقوق دانان بسیجی خواست به صورت منسجم و مستند در باب مطالبه گری و دفاع از حقوق عامه دادستانی را یاری کنند. کرمی در پایان خط قرمز دادستانی را امنیت مردم دانست و افزود: بی شک با هنجارشکنان و کسانی که محل امنیت مردم هستند به شدت برخورد خواهد شد.
 ۱
همچنین سرهنگ سعید بهشتی راد معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش آفرینی حقوق دانان بسیجی  در جامعه اظهار داشت: هرجا بسیج وارد شده است شاهد تحول و افتخار آفرینی در آن عرصه بوده ایم و این خدمات مخصوص یک جا و مکان خاصی نیست و در همه عرصه ها وجود دارد. وی در ادامه افزود: حقوق دانان بسیجی باید مطالبات مقام معظم رهبری را سر لوحه کار خود قرار دهند و جهاد تبیین را مورد توجه ویژه قرار دهند. سرهنگ بهشتی راد با اشاره با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: تبیین و مطالبه گری مفاد این بیانیه از وظایف حقوق دانان بسیجی است. وی با بیان اینکه بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در حوزه های مختلف خوب درخشیده است، افزود:  ارتقای دانش حقوقی ، آزاد سازی زندانیان معسر، خدمت رسانی جهادی حقوقی و قضایی از مواردی است که باید به جد مورد توجه حقوق دانان بسیجی قرار گیرد. 
 
 
 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.