شناسه : 30669
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

 به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه،مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی،  روز بسیج حقوق دانان  و افتتاحیه طرح حقوق یاران بسیج با حضور مسئولان عالی قضایی استان و فرماندهان سپاه ، بسیج و حقوق دانان بسیجی سراسر استان به صورت حضوری و تصویری در سالن اجتماعات شهدای اقشار بسیج  کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین  جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در  سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در سخنانی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در جامعه اظهار داشت: حقوق دانان بسیجی می توانند در بعد تخصصی و  ظرفیت های حقوقی و قضایی با جهاد تبیین دستاوردهای حقوقی و قضایی  انقلاب اسلامی را در این حوزه تبیین نمایند.
در این برنامه که مسئولین قضایی شهرستانها نیز از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوق دانان در سخنانی اظهار داشت: حقوق دانان باید در صف مقدم پاسخگویی به تهدید ها و شبهات باشند، وی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر بیشترین هجمه ها در حوزه ایجاد شبهه و تردید در بحث حقوق مردم و حقوق عامه مطرح شد در حالی که در هیچ نظامی به اندازه نظام اسلامی مرز بین حق و باطل خط کشی شده و دقیق نیست رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به ورود بسیج حقوق دانان به حوزه نهضت آموزش همگانی حقوق و کاهش اختلافات مردمی افزود: بسیاری از برنامه‌های بسیج حقوق دانان در حوزه کاهش اطاله دادرسی بوده که خوشبختانه آمارهای این حوزه در استان کاهشی است،  وی  در خاتمه از خدمات سازمان بسیج حقوق دانان در همکاری با دستگاه قضایی تجلیل کرد.
 در ادامه این برنامه که فرماندهان محترم نواحی مقاومت بسیج  و حقوق دانان بسیجی شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند ، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تقدیر از بسیج در بعد امنیت آفرینی در جامعه در جریان اغتشاشات اخیر گفت: حضور آرام بخش بسیج در جامعه و کف خیابان حضوری مقتدرانه و در عین حال قانون گرایانه بود که جای قدردانی از بسیجیان عزیز دارد.
دادستان استان کرمانشاه در ادامه از حقوق یاران بسیج خواست تا به تبیین و روشنگری حقوق مردم بپردازند. وی در پایان از خدمات جهادی بسیج حقوقدانان استان تجلیل کرد.
در این مراسم حسین مظهری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و سرپرست محاکم تجدید نظر استان کرمانشاه با اشاره به فرآیند  تصویب قانون اساسی و اصول مترقی پیش بینی شده در آن بر دفاع از حقوق ملت و نظام در عرصه بین المللی توسط سازمان بسیج حقوق دانان تاکید کرد.
همچنین منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف استان، بر نقش آفرینی حقوق یاران بسیج در قالب صلح یاران تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد، با همکاری بسیج حقوق دانان گام های موثری در جهت کاهش اختلافات و ترویج صلح و سازش در سطح استان برداریم. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر صادره از سوی رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کل کشور از اقدامات جهادی رئیس کل دادگستری و دادستان استان تقدیر شد.
در ابتدای این مراسم مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی  و روز بسیج حقوق دانان اظهار داشت:  این مراسم به منظور گرامیداشت ۱۲ آذر ماه و همچنین افتتاحیه طرح حقوق یاران حوزه های مقاومت بسیج سراسر استان برگزار شده که به فضل الهی با اجرای این طرح ، حقوق یاران بسیج در سطح محلات به  ارائه خدمات رسانی تخصصی حقوقی و قضایی  و گره گشایی از مشکلات حقوقی مردم عزیزمان خواهند پرداخت.
بهرامی پور در خاتمه از همراهی مسئولان عالی قضایی استان، اعضای شورای قضایی، فرماندهان و مسئولین بسیج و همچنین حقوق دانان بسیجی در اهتمام به ماموریت های سازمان بسیج حقوق دانان تقدیر کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.