شناسه : 26211
نویسنده : استان کرمانشاه
عکس

پیش‌بینی ۱۸۰۰ تخت برای بهار کرونایی کرمانشاه/ تاخت و تاز ویروس جهش‌یافته در استان ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وضعیت بیماری کرونا از نوع جهش یافته در استان مناسب نیست و عملا وارد موج چهارم شده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس، محمودرضا مرادی امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای بیمارستان‌ها و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا در استان مناسب نیست و عملا وارد موج چهارم شده‌ایم.

وی تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان را حدود ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: طی دو روز گذشته ۱۰۰ بیمار جدید بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این تعداد بستری برابر با اوج پیک دوم است، در حالی که اکنون هنوز در ابتدای پیک چهارم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیماری با قالب ویروس جهش یافته با سرعت خیلی زیاد در استان در هر حال گسترش است، تخت‌های بیمارستان‌های استان به سرعت در حال پر شدن است و به بخش‌های آی.سی.یو دو تا سه برابر ظرفیت بستری اضافه شده است.

مرادی ادامه داد: تعداد تست‌های مثبت موارد بستری و سرپایی با سرعت در حال افزایش است، بیش از ۳۰ درصد تست‌های کرونا از کل موارد نمونه‌گیری شده مثبت می‌شود.

وی اظهار داشت: سیر صعودی تعداد مبتلایان حال حاضر در حالی است که اثرات مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی طی هفته‌های آینده خود را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود همچنان بر تعداد بیماران در بهار اضافه شود.

این مسئول افزود: علاوه بر این، مواردی نیز در پیش است که با توجه به وضعیت بیماری کووید در استان بسیار نگران کننده خواهد بود، از جمله ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم شب‌های قدر و انتخابات که در این خصوص در ستاد استانی کرونا تصمیمات مناسب در راستای حفظ سلامت شهروندان اتخاذ خواهد شد.

۱۸۰۰ نفر از کادر درمان بیماران کرونایی واکسینه شدند

وی با اشاره به پیش‌بینی یک‌هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی برای پیک چهارم، تصریح کرد: منحنی ابتلایان با شیبی تیز و بالارونده در پیش است.

مرادی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی ۱۸ فروردین‌ماه به پایان می‌رسد و غربالگری درب منزل را نخواهیم داشت، اما همچنان  پیگیری‌های لازم در زمینه افراد مثبت و اطرافیان آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با توجه به شرایط موجود از روسای شبکه‌ها با همکاری فرمانداران  خواست در خصوص رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و  افزود: در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و در سایر موارد نیز باید براساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بسیار سخت‌گیرانه عمل شود.

مرادی خاطرنشان کرد: با نظارت صورت گرفته توسط روسای شبکه‌ها در صورت افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه موارد بستری و اعمال جراحی الکتیو کنسل یا محدود شود.

وی گفت: جواب‌دهی آزمایش‌های پی.سی.آر انجام شده باید به صورت روزانه و به روز شود و موارد مثبت در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند.

مرادی با تاکید بر تسریع واکسیناسیون پرسنل درمان، افزود: واکسیناسیون کرونا براساس پروتکل تعیین شده در حال انجام است و در حال حاضر ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل درمان واکسینه شده‌اند.

تاکید بر آمادگی کامل دانشگاه‌ها برای موج چهارم کرونا، راه‌اندازی کلینیک‌های تنفسی، راه‌اندازی و اضافه کردن مراکز ۱۶ ساعته و فعال کردن آن‌ها از مهمترین مباحثی بود که توسط مرادی در نشست وبیناری با حضور مدیران شبکه‌ها در خصوص اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در موج چهارم کرونا مطرح شد.

 مرادی در پایان، گفت: سطح رعایت شیوه‌نامه‌ها به زیر ۵۰ درصد رسیده است. نمی‌دانم به چه زبانی به مردم بگویم که بیماری کرونا خیلی جدی است، تاخت و تاز کرونا با نوع ویروس جهش یافته در استان ادامه دارد، زدن ماسک خیلی بهتر از زدن ماسک اکسیژن در بخش‌های آی.سی.یو بیمارستان‌ها است.

نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در شهرستان اسلام آباد ۴۴ نفر است به طوریکه در شبانه روز گذشته ۶ بیمار جدید در بیمارستان بستری شده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز اسلام آبادغرب، افزود: از تعداد بستری‌ها، سه نفر از بیماران در بخش ویژه بستری هستند و یک بیمار با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است.

حمزه‌ای مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین نیز  تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در این شهرستان را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: از تعداد بستری‌ها، چهار نفر از بیماران در بخش آی.سی.یو بستری هستند و ۶ بیمار با حال مساعد در بخش کرونا هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان ۳۲ تخت در بخش کرونا و ۶ تخت icu فعال و آماده پذیرش بیماران است.

مهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر وکلیایی در این جلسه، گفت: از تعداد بستری‌ها، پنج نفر از بیماران در بخش آی.سی.یو و ۲۸ بیمار  در بخش کرونا بستری هستند.

وی بابیان اینکه طی  ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار جدید پذیرش و بستری شده‌اند، افزود: با اینکه هنوز در ابتدای پیک چهارم هستیم، بیش از نیمی از ظرفیت تخت‌های مختص بیماران کرونایی تکمیل شده است.

به گفته  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر وکلیایی، در حال حاضر در شهرستان سنقر ۶۰ تخت در بخش کرونا آماده پذیرش بیماران هستند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.